تقریباً در هر روز تجارت آنلاین این روزها حضور در رسانه های اجتماعی به شکلی متفاوت وجود دارد. هم مشاغل و هم بازاریابان از اهمیت رسانه های اجتماعی و فرصتی که در آن ارائه می شود برای جذب مشتری در مکانی که مکرر می دانند درک می کنند.

با این وجود ، برای حفظ حضور فعال در رسانه های اجتماعی ، باید با ارسال مطالب به طور منظم و سازگار باشید. باید برنامه ریزی شود و نه موقت. شما فقط نمی توانید آن را بال کنید و هر وقت احساس کردید پست کنید. شما باید هماهنگ باشید و اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما می دانند چه زمانی می توانند از پست بعدی شما انتظار داشته باشند.

اینجاست که یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی به تصویر می رود. این یک وسیله لازم برای اطمینان از داشتن یک برنامه محتوای ثابت است که برای همه حساب های رسانه های اجتماعی خود دنبال می کنید.

در این پست ، ما در کل فرایند ایجاد تقویم محتوای رسانه های اجتماعی و ارسال مطالب بحث خواهیم کرد.

چگونه یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم که در واقع کار کند:

  • 1. استراتژی محتوای رسانه اجتماعی خود را برنامه ریزی کنید
  • 2. درمورد فرکانس ارسال برای هر بستر تصمیم بگیرید
  • 3. ابزارهای مناسب را برای تهیه تقویم خود انتخاب کنید
  • 4. تقویم خود را پر کنید و به صورت داخلی به اشتراک بگذارید
  • 5- یک مخزن محتوا ایجاد کنید
  • 6. پیام های خود را برنامه ریزی کنید
  • 7. بر روند و بداهه خود نظارت کنید
  • نتیجه

1. استراتژی محتوای رسانه اجتماعی خود را برنامه ریزی کنید

اولین قدم برای هر نوع محتوا یا ابتکار مربوط به بازاریابی ، برنامه ریزی موارد قبل از اجرای آنها است. همین امر در ایجاد تقویم محتوای رسانه های اجتماعی شما نیز اتفاق می افتد. قبل از ایجاد تقویم محتوا ، باید استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی خود را برنامه ریزی کنید.

این امر مستلزم تعیین اهداف شما و تصمیم گیری در مورد نوع محتوایی است که می خواهید در رسانه های اجتماعی ارسال کنید.

اهداف محتوا

شما باید با ارسال مطالب در رسانه های اجتماعی در مورد آنچه می خواهید دستیابی داشته باشید ، روشن باشد. آیا می خواهید آگاهی از مارک تجاری خود را افزایش دهید یا به دنبال یافتن راهکارهای مرتبط هستید؟ هر هدف بازاریابی که می خواهید به آن برسید باید کاملاً مشخص باشد.

اهداف شما همان چیزی است که بقیه استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی شما را تعیین می کند و پایه و اساس تهیه تقویم محتوای شما را پایه گذاری می کند.

نوع محتوا

هنگامی که از ابتکارات رسانه های اجتماعی خود در مورد آنچه می خواهید به دست بیاورید ، روشن شد ، وقت آن است که تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی را ارسال کنید. این کار باید با در نظر گرفتن مخاطب هدف شما و ترجیحات آنها انجام شود.

همچنین باید این نکته را در نظر بگیرید که آیا می خواهید هر بار محتوای جدیدی خلق کنید یا اینکه محتوای خود را نیز جلب خواهید کرد یا خیر. و اگر هردو را انجام دهید ، باید برنامه ریزی کنید که درصد درصد محتوای تازه را در مقابل محتوای سرپرستی ارسال کنید.


2. درمورد فرکانس ارسال برای هر بستر تصمیم بگیرید

در این مرحله ، شما می دانید چه نوع محتوایی را می خواهید ارسال کنید و می خواهید از آن به دست بیاورید. در مرحله بعد ، شما باید کانال های رسانه های اجتماعی را که می خواهید از آنها استفاده کنید و چند بار ارسال در هر کانال انتخاب شده را انتخاب کنید.

برخی از سیستم عامل ها مانند توییتر پویاتر هستند و نیاز به شما دارند که چندین بار در روز ارسال کنید تا حضور فعال داشته باشید. سیستم عامل های دیگر ، مانند YouTube ، فقط می توانند با ارسال یک فیلم در هفته از آن ضربه بزنند.

انتخاب پلتفرم شما همچنین باید با توجه به مخاطب مورد نظر و در چه سکوهایی انجام شود.

به عنوان مثال ، شرکت های B2B ممکن است بیشتر از آنچه که با استفاده از اینستاگرام شکل می گیرند ، از استفاده از LinkedIn و Twitter استفاده کنند. با این حال ، یک خرده فروش آنلاین ، ممکن است فرمت بصری اینستاگرام را برای تجارت خود مفیدتر کند.

بنابراین ، بهترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را انتخاب کرده و درمورد فرکانس ارسال و برنامه تصمیم گیری کنید. این برنامه را می توان با توجه به تحقیقات گذشته در مورد بهترین زمان ارسال برای هر پلتفرم ، تصمیم گرفت.

بهترین زمان ارسال

Sprout Social یک مطالعه تحقیقاتی دقیق در مورد بهترین زمان برای ارسال در رسانه های اجتماعی انجام داده است. می توانید از این طریق استفاده کنید تا بهترین روزها و زمانها را برای ارسال محتوای رسانه های اجتماعی برای هر پلتفرم دریابید.

این زمانها با توجه به نوع صنعتی که در آن قرار دارید نیز متفاوت است و می توانید از این جزئیات برای برنامه ریزی برنامه ارسال پست های اجتماعی خود استفاده کنید.

در اینجا مثالی از بهترین زمان برای ارسال در فیس بوک آورده شده است.

تصویر از طریق Sprout Social


3. ابزارهای مناسب را برای تهیه تقویم خود انتخاب کنید

این مرحله ای است که شما در واقع تقویم محتوای رسانه های اجتماعی خود را ایجاد می کنید. می توانید با کمک یا بدون کمک ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی ، انواع مختلفی از تقویم های محتوای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید .

این می تواند چیزی ساده باشد به عنوان نوشتن مطالب با یک قلم و کاغذ برای استفاده از یک راه حل نرم افزاری برای مدیریت محتوای اجتماعی شما. همه اینها به نیاز شما بستگی دارد و اینکه مایل به صرف هزینه هستید.

انواع تقویم های رسانه های اجتماعی

بیایید نگاهی به برخی از انواع متداول تقویم های رسانه های اجتماعی بپردازیم که می توانید ایجاد کنید.

تقویم های دستی

همانطور که از نام آن پیداست ، این یک قلم و کاغذ ساده یا حتی یک نسخه آنلاین یک تقویم است که در آن به راحتی موارد را یادداشت می کنید. این بهترین راه حل برای مشاغلی است که خیلی مکرر پست نمی شوند و فقط به سابقه کاری که در یک ماه یا مدت زمان دیگر انجام می دهند نیاز دارند.

در اینجا مثالی از تقویم محتوای دستی توسط National Geographic آورده شده است. این ساده است و هر کس می تواند چنین تقویم هایی را بدون هیچ زحمتی ایجاد کند.

تصویر از طریق National Geographic

تقویم های مبتنی بر اکسل (با الگوهای)

یک روش سازمان یافته تر برای ایجاد یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی ، تهیه لیستی از موضوعات محتوا به همراه تاریخ و زمان هایی است که قصد ارسال هر کدام را دارید.

در اینجا مثالی از یک تقویم محتوا بسیار اساسی ارائه شده است که می توانید با استفاده از اکسل صفحات Google آماده کنید.

تصویر از طریق Forbes

این فقط یک مثال اساسی بود ، می توانید تعداد ستون های موردعلاقه خود را اضافه کنید و اطلاعات مربوط به تاریخ ها ، زمان ها و موارد دیگر را اضافه کنید.

در اینجا مثالی از یکی از تقویم های محتوای رسانه های اجتماعی ما وجود دارد که می توانید برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنید. بدون استفاده از ابزارهای فانتزی یا راه حلهای نرم افزاری ، این برنامه در Google Sheets ایجاد شده است.

تصویر از طریق IMH

همچنین می توانید چندین الگوی تقویم محتوای رایگان را بصورت آنلاین پیدا کنید که می توانید به جای ایجاد یکی از آنها ، از آنها استفاده کنید. اینها می توانند به شما در شروع فوریت یا حداقل ارائه الهام از نوع اطلاعاتی که می توانید اضافه کنید کمک کنند.

تقویم محتوا با استفاده از ابزارهای شخص ثالث ساخته شده است

اگر در رسانه های اجتماعی فعال هستید و به طور مرتب مطالب زیادی را ارسال می کنید ، این بهترین گزینه برای شما است. چندین ابزار مدیریت محتوای اجتماعی وجود دارد که نه تنها می تواند به شما در ایجاد یک تقویم محتوا کمک کند بلکه می تواند فرایند ارسال را نیز خودکار کند.

بافر ، CoSchedule و Hootsuite برخی از ابزاری هستند که می توانید برای ایجاد یک تقویم و مدیریت تمام محتوای رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. همه اینها می تواند کل برنامه ریزی ، برنامه ریزی و ارسال مطالب محتوا را بسیار ساده تر کند. و ، این نوع تقویم محتوا پویاتر است که می توانید در زمان واقعی تغییراتی ایجاد کنید و همه را از یک رابط مدیریت کنید.


4. تقویم خود را پر کنید و به صورت داخلی به اشتراک بگذارید

پس از انتخاب یک ساختار یا الگوی اصلی یا ابزار برای تقویم خود ، زمان آن رسیده است تا آن را با محتوا پر کنید. این شامل مباحث ، انواع محتوا ، قطعات محتوای واقعی (یا پیوندهایی به آنها) ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی (جایی که محتوا را ارسال می کنید) ، همراه با تاریخ و زمان است.

همچنین ، اطمینان حاصل کنید که تقویم خود را با کل تیم محتوای خود به اشتراک بگذارید تا همه در همان صفحه باشند.


5- یک مخزن محتوا ایجاد کنید

این بدان معنی است که شما باید پست های رسانه های اجتماعی و مطالب دیگری را که می خواهید پیش از این به خوبی ارسال کنید ، ایجاد کنید. برنامه ارسال شما باید به گونه‌ای باشد که زمان کافی برای تولید و ویرایش محتوا داشته باشید.

بنابراین ، مطالب خود را از قبل ایجاد کنید و همه آن را در یک مخزن مرکزی ذخیره کنید که از آنجا می توانید به راحتی برنامه ها را انتخاب کرده و ارسال کنید.


6. پیام های خود را برنامه ریزی کنید

این به نظر می رسد شبیه به ایجاد یک تقویم محتوا باشد ، اما چنین نیست. ایجاد یک تقویم یا برنامه زمانبندی یک چیز است ، اما دیگر این است که در واقع یک صف تنظیم کنید و محتوای خود را ارسال کنید.

در اینجا ، برنامه ریزی به فرایند تنظیم صف برای ارسال محتوای رسانه اجتماعی شما اشاره دارد. این می تواند به صورت دستی یا با استفاده از ابزاری خودکار مانند بافر انجام شود که می تواند به طور خودکار محتوا را در زمان های از پیش تعیین شده ارسال کند.


7. بر روند و بداهه خود نظارت کنید

اکنون که یک گردش کار یا مراحل مختلفی را ایجاد کرده اید ، مهم است که به خوبی کار کنید.

آیا شما می توانید مهلت خود را بنویسید و محتوای خود را در موعد مقرر ارسال کنید؟ آیا جایی در این روند تنگنا وجود دارد که اوضاع را کند می کند؟ آیا نویسندگان شما وقت کافی برای ایجاد محتوا دارند تا از برنامه خود استفاده کنند؟

نظارت بر این جنبه ها و پیشرفت در هر کجا که لازم باشد. انجام این کار در یک بازه زمانی به روند کار ساده تر و کارآمدتر آن کمک خواهد کرد.


نتیجه

برای ایجاد و اجرای تقویم محتوای رسانه های اجتماعی و مدیریت کارآمد محتوای خود ، این مراحل را دنبال کنید.

حتی اگر فقط هفته ای یک یا دو بار ارسال کنید ، منطقی است که یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید تا روند کار را انجام دهید. به این ترتیب ، همه افراد حاضر در تیم شما در همان صفحه در مورد آنچه باید انجام شود و چه زمانی خواهند بود.

اگر هنوز تقویم محتوای رسانه های اجتماعی ندارید ، می توانید همین الان شروع به ایجاد کنید. شما می توانید از این پست به عنوان راهنمای خود برای ایجاد تقویم محتوای رسانه های اجتماعی استفاده کنید.