تیم ملی ایران یک تیم بین المللی است که زیر نظر فدراسیون فوتبال ایران، وارد میدار می شود. تمرینات این تیم در مرکز ملی فوتبال ایران انجام می پذیرد.

تیم ملی فوتبال ایران در ۳ شهریور ماه سال ۱۳۲۰ اولین بازی رسمی خود را در کابل مقابل افغانستان به انجام رساند که نتیجه آن تساوی دو تیم بود.

اولین ورزشگاه خانگی تیم ملی، ورزشگاه امجدیه بود که از سال ۱۳۵۳ و بازگشایی ورزشگاه آزادی، تیم ملی در این ورزشگاه از حریفان خود در بازی های آسیایی ۱۹۷۴ میزبانی به عمل می آورد.

تیم ملی فوتبال ایران از سال ۱۹۷۴ در رقابت های مقدماتی جام جهانی فوتبال مشارکت کرد که در دوره هایی مثل ۱۹۷۸_ ۱۹۹۸_ ۲۰۰۶_ ۲۰۱۴و ۲۰۱۸ توانست در مرحله نهایی حضور پیدا کند‌.

این تیم از جمله قدرتمند ترین و توانا ترین تیم های آسیایی به حساب می آید که تاکنون موفق به کسب سه بار عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا در سال های ۱۹۶۸_ ۱۹۷۲و ۱۹۷۶ شده است‌. این تیم تا سال ۱۹۹۸ نماینده ایران در بازی های آسیایی بود که توانست سه بار آن هم در دوره های ۱۹۷۴ تهران، ۱۹۹۰ پکن و ۱۹۹۸ بانکوک مدال طلا را کسب کند. از سال ۲۰۰۲ تیم امید ایران در این بازی ها به نمایندگی از ایران بازی می کند.

از سال ۲۰۰۰ با تشکیل فدراسیون فوتبال غرب آسیا، ایران به این فدراسیون پیوست همچنین در بازی های قهرمانی فوتبال غرب آسیا شرکت کرد. چهار بار آن هم در سال های ۲۰۰۰_ ۲۰۰۴_ ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ قهرمان این بازی ها شد.

از سال ۲۰۱۴ ایران به عنوان یکی از دو عضو بنیان گذار، فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی را بنیان نهاد. در واقع فدراسیون فوتبال غرب آسیا را ترک کرد و به این فدراسیون نوین پیوست.

 

از سال ۱۹۴۱ تا هم اکنون، تیم ملی فوتبال ایران در ۳۵ تورنمنت دوستانه و غیر رسمی شرکت کرده است که از ۱۵ تای آن ها میزبانی به عمل آورد. ایران در ۸ تا از این تورنمنت های دوستانه مقام قهرمانی کسب کرده است. اگر به دنبال تهیه لباس تیم ملی ایران هستید با ما در ادامه همراه باشید.

لباس هواداری تیم ملی؛

تیم ملی هر کشور بزرگ ترین و محبوب ترین تیم آن به حساب می آید. پس منطقی است که بیشترین هوادار را به خود اختصاص دهد. هر انسانی که طرفدار فوتبال باشد و حداقل یکبار به تماشای نزدیک فوتبال تیم ملی کشور خود پرداخته باشد، قطعا لباس هواداری تیم ملی را به تن کرده است‌. بیشترین فروش لباس تیم هواداری متعلق به تیم ملی می باشد. پس میزان محبوبیت این تیم به لحاظ لباس هواداری بیشتر از سایر تیم ها است.